Ny elev

Indskrivning ved skolestart

Skal dit barn starte i skole efter sommerferien, vil du modtage et brev i din digitale postkasse (e-boks) når det er tid til at skrive dit barn ind. Dette sker i december måned og fristen for indskrivning vil stå i brevet.

For indskrivning til start i august 2019 er fristen for indskrivning den 31. december 2018.

I Horsens Kommune skal indskrivning til skole ske digitalt via www.horsens.dk/skolestart
På denne side kan du finde svar på langt de fleste spørgsmål i forhold til at starte i skole
eksempelvis:

  • Førskole fra 1. maj
  • Frit skolevalg – regler for at søge en anden skole
  • Skoledistrikter
  • Skoleudsættelse

Bemærk: De børn, der er tilmeldt førskole fortsætter automatisk i SFO efter sommerferien. Forældre, der ikke ønsker SFO efter sommerferien, skal selv udmelde deres barn på den digitale pladsanvisning.

Hvis du har brug for hjælp til at indskrive dit barn eller har spørgsmål, kan du kontakte
skolen på tlf. 76293230.

Vi skal gøre opmærksom på, at hvis dit barn skal på privatskole, skal du også anvende
den digitale indskrivning, hvor du har mulighed for at vælge privatskole.

Indskrivning

Ønsker du, at flytte dit barn på Østerhåbskolen, bedes du udfylde følgende formular: https://indberetning.horsens.dk/horsens/Login/LoginNemID?returnUrl=/horsens/Op
ret/w888888v/

Din anmodning vil herefter blive sendt til os på skolen, hvor den vil blive behandlet, og du vil høre fra os.

Bor I i Østerhåbskolens skoledistrikt, er I som udgangspunkt sikret en plads på skolen. Bor I uden for vores distrikt, vil det blive vurderet af afdelingslederen, om der er plads på den pågældende årgang. Læs evt. mere om reglerne for frit skolevalg på undervisningsministeriets hjemmeside: https://uvm.dk/folkeskolen/fag-timetal-og-overgange/skolestart-og-boernehaveklassen/frit-skolevalg

Er du i tvivl om, hvilket skoledistrikt du/I hører til, kan du gå ind på kommunens hjemmeside og læse mere herom: https://horsens.dk/Familie/BoernOgUnge/Folkeskoler